~ BULETiN ~

SALAM SEJAHTERA!



Pengunjung yang dihormati, sila teliti TERMA & SYARAT-SYARAT PEMBELIAN di ruang paling bawah sekali di sebelah kanan anda sebelum membuat sebarang pembelian. Kerja-sama anda adalah amat dihargai.

TERIMA KASIH!

~EBook-MeNTOR JuTAWAN-iRFAN KHAiRi~

Wednesday, March 17, 2010

~QUR'AN PERKATA~

~TERBARU-DAPATKAN AL-QUR’AN TERJEMAHAN PER-KATA~

Salam,
Kali ini saya ingin kongsi pula hal berkenaan “Al-Quran Terjemahan Per Kata” . Ramai antara kita yang dah “Katam” ataupun tamat membaca Al Quran. Dan ramai juga yang banyak kali katam dalam setahun. Tapi agak kurang yang memahami apa yang di “Katam” kan itu kerana tidak faham bahasa Arab dan maksudnya.
Mengimani Al Quran merupakan salah satu dari rukun iman. Setiap muslim itu perlu mengusahakan dan berniat untuk memahami isi kandung Al Quran. Dengan memahami Al Quran akan memudahkan kita menghayati ajaran Islam itu sendiri. Semoga kita sama-sama berniat dan berusaha untuk ke arah memahami Al Quran.



Quran Terjemah Quran – sebuah Tafsir al-Quran yang memaparkan bukan sekadar terjemahan, tetapi mempersembahkan tafsiran bagi setiap patah perkataan al-Quran. Ini kerana Tafsir tidak sama dengan Terjemahan. Terjemahan hanya memindahkan bahasa sesuatu perkataan.
Berlainan dengan Tafsir yang menjelaskan kekaburan bagi sesuatu makna perkataan. Di sinilah letaknya kelebihan Tafsir Al-Qur’an Per kata ini berbanding terjemahan-terjemahan al-Quran yang lain.
Tafsiran ditulis terus dibawah setiap lafaz arabnya. Terjemahan penuh disertakan di bahagian tepinya. Dilengkapi juga dengan asbab nuzul (sebab turun ayat) dan nota kaki bagi memperjelaskan lagi maksud sesuatu tafsiran.
“Betapa nikmat membaca al-Qur’an kalau faham kata per kata dari setiap ayat seperti orang Arab …”
PERTAMA DI DUNIA!!!
- maksud di bawah setiap ayat al-Qur’an
- mempermudah kita memahami erti dan isi al-Qur’an
- dilengkapi Asbabun Nuzul yang memperkayakan al-Qur’an ini



Kelebihan Tafsir Quran Per Kata
1. Tafsir umum yang ringkas, bukan sekadar terjemahan, disusun berdasarkan kata per kata dari setiap ayat al-Qur’an
2. Mudah dibaca dan difahami, baik secara terpotong-potong kata per kata atau pun secara ayat per ayat.
3. Disusun dengan merujuk kepada buku-buku Tafsir yang mu’tabar
4. Dilengkapi dengan Asbabun Nuzul, iaitu informasi tentang keadaan dan latar belakang turunnya setiap ayat.
5. Dilengkapi juga dengan terjemahan.
6. Sesuai untuk dijadikan hadiah buat yang tersayang





Sila dapatkan Quran Terjemah Per Kata anda di sini www.bacaquran2u.com Hanya RM130 sahaja.FREE POSTAGE (Sem. Malaysia) Sabah / Sarawak sila tambah lagi RM 10.00 . (Juga dapatkan bonus-bonus yang lain)
Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment